Tiedote: COVID-19 -viruksen vaikutus toimintaamme

Julkaistu/Päivitetty 3/2020

Hyvä yhteistyökumppanimme ,

Suomessa ja maailmalla vaikuttava COVID-19 virus vaikuttaa myös Makery Oy:n toimintaan monin tavoin sekä suorasti, että epäsuorasti.

Pyrimme toteuttamaan kaikki aloitetut toimeksiannot siten, kuin ne on sovittu. Työvälineemme ovat modernit ja olemme siirtyneet etätyöskentelyyn altistumisriskin vähentämiseksi. Tapaamiset hoidamme tarvittaessa videopuheluiden välityksellä.

Tuotteiden testaaminen itsessään on turvallista, sillä viruksen ei tiedetä tarttuvan ihmisiin ruoasta tai elintarvikkeista (lähde: Ruokavirasto). Ohjeiden ja määräysten tiukentumisten takia emme kuitenkaan tee tällä hetkellä hallitestejä tai perinteisiä fokusryhmähaastatteluita. Tuotetestausta voimme näinä poikkeusaikoinakin tehdä pienessä mittakaavassa kotitestauksena, jossa arvioitavat näytteet toimitetaan kuluttajille kotiin.

Pääasiallisesti suuntaamme voimavaramme tässä tilanteessa online-menetelmien soveltamiseen ja kehittämiseen. Autamme asiakkaitamme edelleen mm. seuraavin menetelmin:

• Kvantitatiiviset onlinetutkimukset edustavilla otoksilla tai tarkasti määritellyn kohderyhmän mukaan. Käytössä on myös monenlaisia kysymystyyppejä, joista valitsemme tutkimukseen parhaiten soveltuvat. Onlinetutkimuksia voimme toteuttaa sekä Suomessa että kaikilla keskeisillä vientimarkkinoilla.
  • Online kuluttajayhteisö, normaalisti 1-2 viikkoa kestävä tutkimus, jossa osallistujille annetaan erilaisia tehtäviä, joista keskustellaan ryhmässä moderaattorin ohjaamana. Osallistujat voivat tehdä tehtäviä oman aikataulunsa mukaan.
  • Online fokusryhmä, kuin tavallinen fokusryhmä, mutta osallistujat osallistuvat etänä. Osallistujille voidaan näyttää erilaisia visuaalisia materiaaleja tai videoita. Samalla menetelmällä voidaan tehdä myös yksilöhaastatteluja.

Lisäksi normaalin tapaan onnistuvat esimerkiksi erilaiset markkina- ja kilpailija-analyysit, konseptointipalvelut ja elintarvikelainsäädäntöön liittyvät työt, kuten pakkausmerkintöjen ja väittämien tarkistukset.

Seuraamme tilanteen kehittymistä aktiivisesti ja tiedotamme tarvittaessa muutoksista. Jo sovittujen toimeksiantojen osalta keskustelemme muutostarpeista asiakkaidemme kanssa tapauskohtaisesti.

Tarvittaessa lisätietoja linjauksistamme ja käytännöistämme näinä poikkeuksellisina aikoina antavat toimitusjohtaja Kari Solala (kari.solala@makery.fi, p. +358 50 465 4887) ja/tai kehityspäällikkö Antti Isokangas (antti.isokangas@makery.fi, p. 040 761 6699).

Ota yhteyttä meihin
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.