Kohdemaasta riippumatta vallitsevan markkinatilanteen tunteminen on ensisijaisen tärkeää. Keräämme käyttöösi tiedot markkinatilanteesta ja selvittämme tuotteidesi erottautumismahdollisuudet. Koostamme myös tietoa kulutukseen, raaka-aineisiin ja syömiseen liittyvistä ajankohtaisista trendeistä.
Markkinatilanteen lisäksi on oleellista tuntea merkittävimmät kilpailijat ja heidän tuotteensa. Makery kartoittaa kilpailijoidesi brändi- ja yritysprofiilit, tuotevalikoimat sekä keskeiset markkinointiclaimit. Tuntemalla kilpailija tunnistat tekijät, joilla erottaudut kilpailijoista.
Kuluttajat kannattaa ottaa mukaan jo konseptia suunniteltaessa ja tuotteita kehitettäessä, sillä kohderyhmän tarpeita vastaavat, houkuttelevat tuotteet ja puhutteleva markkinointi helpottavat merkittävästi markkinoilla menestymistä. Monipuolisesta tutkimusvalikoimastamme löytyy sopiva menetelmä eri tilanteisiin.
Kuluttajatutkimusten avulla saat tietoa muun muassa kuluttajien mieltymyksistä, tottumuksista, arvoista ja asenteista sekä ostomotiiveista ja oston esteistä. Saat tietoa myös esimerkiksi tuotteen, konseptin, pakkausten tai markkinointimateriaalien vahvuuksista sekä kehittämiskohteista. Eri menetelmistä voit lukea tarkemmin täältä.
Markkinatutkimusten avulla saat tietoa esimerkiksi vallitsevasta markkinatilanteesta, tuoteryhmien myyntien ja volyymien kehityksestä, kilpailijoista ja tuoteryhmän kannalta olennaisista trendeistä. Eri menetelmistä voit lukea tarkemmin täältä.
Noudatamme toiminnassamme ESOMARin (European Society for Opinion and Marketing Research) tutkimussääntöjä, mikä takaa tutkimusten luotettavuuden ja vastaajien yksityisyyden suojan.