Onko tuotteeni valmis lanseerattavaksi? Kumpi design pakkaukseen tulisi valita? Mitkä ovat tuotteeni kilpailuvaltit?

 

Kuluttajien ja markkinoiden tunteminen ovat olennainen osa markkinoilla menestymistä, joten kuluttaja- ja markkinaymmärrystä kannattaa hyödyntää liiketoiminnan kehittämisen eri vaiheissa. Makeryn asiantuntijat auttavat valitsemaan parhaan menetelmän kuhunkin tarpeeseen ja asiakas pidetään tiivisti mukana tutkimuksen suunnittelussa, jotta asiakas saa parhaan mahdollisen lopputuloksen. Muutamme kuluttajien arviot sekä markkinadatan tiiviiksi raporteiksi, jotka yhdistettynä Makeryn asiantuntijoiden vahvaan aistinvaraiseen osaamiseen sekä trenditietämykseen tarjoavat asiakkaalle kattavat tiedot päätöksenteon tueksi.

 

Makeryn oma kenttätiimi hoitaa kuluttajatutkimusten kentät vuosien kokemuksella. Oma kenttäorganisaatio takaa tutkimuksen laadukkaan ja tehokkaan toteuttamisen. Laajan kumppaniverkoston avulla kuluttaja- ja markkinatutkimukset onnistuvat laadukkaasti ja tehokkaasti myös ulkomailla. Olemme toteuttaneet menestyksekkäästi tutkimuksia esimerkiksi Ruotsissa, Iso-Britanniassa ja Saksassa.

 

Selvitä markkinatilanne

 

Kohdemaasta riippumatta vallitsevan markkinatilanteen tunteminen on ensisijaisen tärkeää. Keräämme käyttöösi tiedot  markkinatilanteesta ja selvittämme tuotteidesi erottautumismahdollisuudet. Koostamme myös tietoa kulutukseen, raaka-aineisiin ja syömiseen liittyvistä ajankohtaisista trendeistä.

Tunne kilpailijasi

 

Markkinatilanteen lisäksi on oleellista tuntea merkittävimmät kilpailijat ja heidän tuotteensa. Makery kartoittaa kilpailijoidesi brändi- ja yritysprofiilit, tuotevalikoimat sekä keskeiset markkinointiclaimit. Tuntemalla kilpailija tunnistat tekijät, joilla erottaudut kilpailijoista.

Ota kuluttajat mukaan

 

Kuluttajat kannattaa ottaa mukaan jo konseptia suunniteltaessa ja tuotteita kehitettäessä, sillä kohderyhmän tarpeita vastaavat, houkuttelevat tuotteet ja puhutteleva markkinointi helpottavat merkittävästi markkinoilla menestymistä. Monipuolisesta tutkimusvalikoimastamme löytyy sopiva menetelmä eri tilanteisiin.

Kuluttajatutkimusten avulla saat tietoa muun muassa kuluttajien mieltymyksistä, tottumuksista, arvoista ja asenteista sekä ostomotiiveista ja oston esteistä. Saat tietoa myös esimerkiksi tuotteen, konseptin, pakkausten tai markkinointimateriaalien vahvuuksista sekä kehittämiskohteista. Eri menetelmistä voit lukea tarkemmin täältä.

 

Markkinatutkimusten avulla saat tietoa esimerkiksi vallitsevasta markkinatilanteesta, tuoteryhmien myyntien ja volyymien kehityksestä, kilpailijoista ja tuoteryhmän kannalta olennaisista trendeistä. Eri menetelmistä voit lukea tarkemmin täältä.

Tähän mennessä olemme toteuttaneet tutkimuksia seuraavissa maissa:

 

Maat, joissa Makery on toteuttanut tutkimuksia

Noudatamme toiminnassamme ESOMARin (European Society for Opinion and Marketing Research) tutkimussääntöjä, mikä takaa tutkimusten luotettavuuden ja vastaajien yksityisyyden suojan.

Ota yhteyttä meihin
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.