Kenelle tuotteesi on suunnattu? Onko tuotteesi asemoitu ja hinnoiteltu oikein? Mihin tilanteeseen tuotteesi tarkoitettu? Millä tuotteeni tuo lisäarvoa kaupan valikoimaan?

 

Autamme kaikenkokoisia yrityksiä konseptikehityksen eri vaiheissa ja edellä mainittujen etujen tunnistamisessa. Menestyvän tuotteen kehittäminen alkaa ideasta, jota tarkastellaan monesta eri näkökulmasta. Monella muullakin voi olla samankaltainen idea, joten on hyvä miettiä jo ideatasolla, että miten se erottautuu muista vastaavista tuotteista. Aluksi on tärkeää miettiä, että kenelle tuotetta kehitetään. Kun ensisijainen ja toissijainen kohderyhmä ovat selvillä, on hyvä miettiä, että missä tilanteessa tuotetta käytetään, ja pystyykö käyttötilanteeseen tuomaan jotain uutta. Kun olet tässä kohdassa, olet jo hyvässä vaiheessa konseptisi kehittämisessä.

 

Mikään muu etu ei pelasta tuotetta, jos sen maku tai koostumus aiheuttaa pettymyksen.   Tuotteen aistittavan laadun tulee olla siis kunnossa. Kuluttajaetu on sellainen konkreettinen etu/hyöty, joka saa kuluttajan valitsemaan juuri sinun tuotteesi. Se voi olla esimerkiksi terveellisyyteen, vastuullisuuteen tai ekologisuuteen liittyvä asia. Se voi olla myös erityisen hyvin käyttötilanteessa toimiva pakkaus, joka on vielä helppo kierrättää ja joka vie vähän tilaa jäteastiasta.

 

Monella yrityksen ainoa markkinointikanava on juuri pakkaus, joten sen erottumiseen hyllystä ja viestien toimivuuteen kannattaa panostaa. Fiksusti tuotekategoriaansa asemoidusta tuotteesta selkeillä kuluttajaeduilla voi kuluttaja olla valmis maksamaan hyvän hinnan. Vähittäiskaupalle on hyvä esittää kolmannen osapuolen näkemys tuotteen markkinapotentiaalista. Myyntiin pääsee helpommin, jos pystyy osoittamaan, että tuote tuo lisäarvoa myös kaupan valikoimaan.

 

Ota yhteyttä meihin
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.